Energie

Heb je een grr momentje? Ben je onzeker, verdrietig, wanhopig of alles door elkaar? Deel het! Hieronder..
Carola86
Moderator
Berichten: 918
Lid geworden op: 04-11-2014 17:30

Energie

Bericht door Carola86 » 12-11-2014 19:58

Hoe gaan jullie er mee op als je weinig tot geen energie hebt? Weten jullie het te balanceren? Gaan jullie daarin door je grenzen heen of luister je naar je lijf?

Persoonlijk vind ik het een lastig iets. Moet ik nu naar ieder ding van mijn lijf luisteren of moet ik daar juist overheen om mijn grenzen te verleggen. Ik werk bijna iedere dag en er staat veel op de agenda, ook op gebied van persoonlijke groei, waar best wat energie naar toe gaat. Heb veel tijd nodig om weer even bij te komen/op adem te komen. Maar ik kan mijn balans er maar moeilijk in vinden....

Brianna
Berichten: 57
Lid geworden op: 04-11-2014 17:27

Bericht door Brianna » 12-11-2014 20:57

ik kan alleen maar vanuit mezelf praten natuurlijk, maar ga ook vaak over mijn grens heen. Ik probeer wel altijd mijn balans te vinden, maar je wilt ook vaak nog van alles doen, en dan is dat moeilijk.
Uiteindelijk kom ik mezelf dan wel heel hard tegen, en dat zet me dan meer terug dan ik wil.
Ik vind het een lastig iets....... maar probeer de balans erin te houden, is het erg druk geweest, neem ik daarna een rustig dagje, voor zover dat kan :)
Het blijft lastig meis xxx

Tessa
Site Admin
Berichten: 802
Lid geworden op: 03-11-2014 20:22

Bericht door Tessa » 13-11-2014 19:48

Ik heb hetzelfde als jou Brie, als ik een dag over mijn grenzen heen ga dan lig ik de dag daarna op mijn bed. Dus heel veel keuze is er dan niet. Ik vond het in het begin heel moeilijk om te plannen en mijn grenzen aan te geven, want je hebt het gevoel dat je mensen in de steek laat. Maar gelukkig lukt dat nu steeds beter, waardoor ik uit die negatieve spiraal ben.
Volg je hart en je verdwaalt nooit..

Brianna
Berichten: 57
Lid geworden op: 04-11-2014 17:27

Bericht door Brianna » 13-11-2014 21:50

Ik ken dat Tessa, en je moet wel meis.... misschien lastig maar als je niet aan jezelf denkt....kun je ook niet veel doen voor een ander

Jolan
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-11-2014 13:49

Bericht door Jolan » 15-11-2014 02:09

Bij mij is het ook wel een groot ding waar ik aan werk. Punt is dat ik vond dat ik veel meer energie moet hebben dan dat ik heb. Maar dat kan niet ik ben geen superwoman.

Punt is ook wel dat ik denk dat mensen van mij verwachten terwijl dat vaak helemaal niet het geval is. Hoe hoog leg ik mijn eigen lat... Het blijft een lastige vraag. Waar ik nog geen antwoord op heb.
Licht uit, zelfspot aan...✨

Carola86
Moderator
Berichten: 918
Lid geworden op: 04-11-2014 17:30

Bericht door Carola86 » 16-11-2014 13:40

Tja dat gevoel herken ik Jolan.. De lat (te) hoog leggen voor jezelf en wensen dat je meer energie hebt. Al ben ik wel van mening dat ook dat ergens vandaan komt. Waarom leg je de lat voor jezelf zo hoog.. Komt dit omdat er tijdens opvoeding zulke hoge eisen aan je gesteld werden, is het omdat op school dit verwacht werd.. En momenteel vereist de maatschappij ook wel heel veel vind ik. Je wordt bijna gedwongen om maar door te gaan, als kind moet je al aan zoveel eisen voldoen, toets hier toets daar.

In mijn geval hebben sommige dingen er niet aan bij gedragen om mij neer te kunnen leggen dat ik nu eenmaal wat minder energie heb. Als er maar verwacht wordt van me om door te gaan terwijl ik op ben, en een ander dan enorm teleurgesteld is en dit aan alle kanten laat blijken.. Dit zorgt bij mij dat het me enorm frustreert als ik weer eens te moe ben om iets te ondernemen.. En dat draagt dan weer niet bij aan het hebben van meer energie hahah, dus zo is het cirkeltje dan weer rond ;)

Tessa
Site Admin
Berichten: 802
Lid geworden op: 03-11-2014 20:22

Bericht door Tessa » 19-11-2014 11:05

Brianna schreef:Ik ken dat Tessa, en je moet wel meis.... misschien lastig maar als je niet aan jezelf denkt....kun je ook niet veel doen voor een ander
Er is idd niet zo heel veel keuze. Wat ik moeilijk vind is om voor mezelf te kiezen en anderen dus tekort doe, al weet ik dat dat tussen mijn oren zit.
Het is moeilijk als willen en kunnen zover uit elkaar zijn komen te liggen. Maar ik heb geleerd dat als ik niet voor mezelf kies, ik in een negatieve cirkel terecht kom en dan kan ik er voor niemand meer zijn... Blijft lastig, ook na vijf jaar nog..
Knuffel voor jou Brie..
Volg je hart en je verdwaalt nooit..

Brianna
Berichten: 57
Lid geworden op: 04-11-2014 17:27

Bericht door Brianna » 19-11-2014 12:00

knuffel terug lieve tessa :) xxx

Tessa
Site Admin
Berichten: 802
Lid geworden op: 03-11-2014 20:22

Bericht door Tessa » 19-11-2014 12:43

:oops:
Volg je hart en je verdwaalt nooit..

Carola86
Moderator
Berichten: 918
Lid geworden op: 04-11-2014 17:30

Bericht door Carola86 » 22-11-2014 12:48

Komt die balans weer om de hoek kijken.. Ook in de energie is die balans belangrijk.. En als je gewend bent om altijd maar voor de ander dingen te doen, er voor de ander te zijn en daarmee voorbij te lopen aan jezelf en je eigen grenzen, dan op den duur krijg je dat terug.. Enorm zoeken naar die balans moet ik zeggen, maar stapje voor stapje lukt dat mij wel en dat is een mooi en fijn gevoel!

Plaats reactie