Het gaat goed met Tessa.

Met dank aan Jolan. Hier is ruimte voor de serieuzere zaken, over wat we meemaken in ons dagelijkse leven, hoe gaat het nu met... enz.
Jolan leef je uit ;)
Tessa
Site Admin
Berichten: 802
Lid geworden op: 03-11-2014 20:22

Het gaat goed met Tessa.

Bericht door Tessa » 06-11-2014 21:02

Het gaat goed met Tessa, zegt het onderwerp. Dat klopt ook wel, maar het is wel eens anders geweest.

Nu vier jaar geleden heb ik een ruggenprik gehad omdat er iets niet goed zat in mijn rug na een val van de trap. Die ruggenprik ging mis en ik heb vervolgens een jaar in een rolstoel doorgebracht. Niemand wist wat er mis was met me. Ik heb twee ziekenhuizen en een dozijn artsen versleten, maar niemand kon me helpen. Vanaf mijn navel naar beneden was ik alles kwijt, zowel mijn kracht als mijn gevoel.
Daarbovenop kreeg ik een zware trombose waarvoor ik nog een spoedoperatie heb ondergaan en dat was ernstig kantje boord (dat vertellen ze je dan gelukkig achteraf) En als klap op de vuurpijl nog een tia waardoor mijn geheugen op gatenkaas lijkt.

Na zes weken ziekenhuis kwam ik thuis met mijn rolstoel in een onaangepast huis, alleen met twee kids van 5 en 7. Tja dilemma. Thuiszorg ging mis, er kwam niemand opdagen. Revalidatie ging mis, ze waren de papieren kwijt geraakt.

Lang verhaal kort, ik stond er helemaal alleen voor. Ik heb mezelf na een jaar uit de rolstoel weten te knokken, heb nog ruim twee jaar met krukken gelopen en nu vier jaar later loop ik weer 'gewoon'. Toch ben ik nog altijd niet de oude. En dat is waarschijnlijk ook een onbereikbaar doel al geef ik de strijd niet op. Ik ben blijvend beperkt, kan beperkte afstanden lopen en op slechte dagen soms moeizaam of alleen in huis.
Mijn kracht is nog steeds niet volledig terug. Daarnaast zijn er nog 101 andere bijwerking waar ik jullie niet mee zal vermoeien.

Ik heb een flinke dip gehad, want ik kon mijn werk niet meer doen. Sterker nog ik ben 100% afgekeurd, dus ik kan geen enkel werk meer doen. Dat was een klap in mijn gezicht, want wat blijft er dan nog over? Wie ben ik dan? Dat zijn vragen waarvan de antwoorden niet zo fraai waren een tijd geleden.
Gelukkig heb ik het nu voor mezelf in kunnen vullen. Ik ben klassiek homeopaat in hart en nieren en daar wordt ik gelukkig van. Dus dat ben ik aan het oppakken binnen mijn grenzen. Ook ben ik druk met de volleybal van mijn dochter, zowel als tweede trainer en als coach en ook daar haal ik veel voldoening uit. Dus mijn leven krijgt in positieve zin weer vorm en daar ben ik heel dankbaar voor, want het is een zware weg geweest, waarin ik niet altijd het positieve kon zien.

Ook ik heb een periode gehad waarin ik erg in mijn eigen wereld zat en de boze buitenwereld buiten sloot. Soms is het nodig om jezelf op de eerste plek te zetten en de rest is dan even minder belangrijk. Ik denk dat er niemand is die dat niet begrijpt.

Gelukkig zie ik nu weer wel de positieve kant en geniet ik van de dingen die ik wel kan in plaats van te balen van de dingen die ik niet meer kan. Ik tel mijn zegeningen, elke dag.
Volg je hart en je verdwaalt nooit..

tinus
Berichten: 132
Lid geworden op: 04-11-2014 19:56

Bericht door tinus » 06-11-2014 21:05

ik zeg ...goed bezig geweest helemaal top


knuffel van mij maar ff
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Tessa
Site Admin
Berichten: 802
Lid geworden op: 03-11-2014 20:22

Bericht door Tessa » 06-11-2014 21:06

Thanks hon..

Knuffels van jou zijn altijd lekker :P
Volg je hart en je verdwaalt nooit..

Carola86
Moderator
Berichten: 918
Lid geworden op: 04-11-2014 17:30

Bericht door Carola86 » 06-11-2014 22:24

Bikkel, trots op je zoals je weet!

Knuffkus

tootje491
Berichten: 48
Lid geworden op: 05-11-2014 16:41

Bericht door tootje491 » 07-11-2014 05:19

wow wat een verhaal maar super goed hoe je opkrabbelt

vooral zo doorgaan meis

Brianna
Berichten: 57
Lid geworden op: 04-11-2014 17:27

Bericht door Brianna » 07-11-2014 07:41

Een heel verhaal meis, en een aantal dingen heel herkenbaar. Ik ben ook 100 procent afgekeurd, na heliomare val je dan in een gat...... ben wel heel erg dankbaar dat ik een aantal heel erg goede mensen om me heen had die niet zomaar opgaven.
Petje af voor je griet, knokken is dan ook de enige optie toch .
Je bent een kanjer :) xxx

Tessa
Site Admin
Berichten: 802
Lid geworden op: 03-11-2014 20:22

Bericht door Tessa » 07-11-2014 07:54

Ik word even stil van alle lieve reacties. Dank je wel.

Ik kom er wel, net als jullie allemaal :-)
Volg je hart en je verdwaalt nooit..

Ramoon
Moderator
Berichten: 69
Lid geworden op: 04-11-2014 16:56

Bericht door Ramoon » 07-11-2014 09:15

Een heftig verhaal!
Je bent een topper!
En erg knap hoe je het allemaal voor elkaar bokst!
Knuff!

Tessa
Site Admin
Berichten: 802
Lid geworden op: 03-11-2014 20:22

Bericht door Tessa » 07-11-2014 09:59

Thanks lieverd. X
Volg je hart en je verdwaalt nooit..

Carola86
Moderator
Berichten: 918
Lid geworden op: 04-11-2014 17:30

Bericht door Carola86 » 12-11-2014 20:00

Hoe gaat het nu met je babe?
Je bent zo stil...

Plaats reactie