Hoe is het nu met Jolan?

Met dank aan Jolan. Hier is ruimte voor de serieuzere zaken, over wat we meemaken in ons dagelijkse leven, hoe gaat het nu met... enz.
Jolan leef je uit ;)
Jolan
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-11-2014 13:49

Hoe is het nu met Jolan?

Bericht door Jolan » 05-11-2014 21:14

Geen idee waar ik moet beginnen zo achter mijn Ipad. Maar ja, heb dit hoekje aangezwengeld dan wil ik ook wel het hoekje openen. Dus bij deze...

Hoe is het met Jolan, ja hoe is het? Dat is een vraag die ik bijna dagelijks hoor en ik weet het nog steeds niet echt helemaal. In 2010 | 2011 verloor ik het contact met de meeste van jullie dus ik denk dat ik dan vanaf daar vertel hoe het is gelopen.

Ik heb mijn spw opleiding die ik toen aan het volgen was niet behaald. Op vier maanden niet. In april 2011 moest ik stoppen want het was helemaal mis. In 2010 zelf weer hulp gezocht want ik vond dat het niet goed ging. Die kreeg ik, in november kwam ik echt onder behandeling van een psychiater. Kreeg medicatie voorgeschreven, alleen was dat niet zo handig... want ik kon er achter af niet tegen. Ik werd steeds drukker en drukker in mijn hoofd. Was alleen maar met mijn stage en mijn aflopende relatie bezig. Eigenlijk was het al voorbij maar ja, van het een kwam het ander. Niemand zag of hoorde me meer en ik heb in die tijd ook veel contacten verloren.

In april ging het dus echt goed fout. Ik moest worden opgenomen en die opname heeft drie en een halve maand geduurd. Toen ik eruit kwam was ik een diagnose en heel veel pillen rijker. Met dit gegeven natuurijk weer aan de slag gegaan want niks doen, is niet echt mijn ding. In een groep beland en dingen aangepakt waarvan ik dacht dat het goed zou zijn. Ik wilde weten wat er nu echt met mij aan de hand is. Dus heb om diagnostiek gevraagd en dat kon gelukkig. Ben vijf dagen aan de tand gevoeld, onderzocht en ja van alles. De uitslag loog er niet om. Maar voor mij voelde het als een bevrijding. Eindelijk iemand die mij ziet zoals ik echt ben. Toen stond ik nog niet helemaal stil bij de consequenties ervan.

Ik raakte mijn huis kwijt in 2011 en ik trok bij mijn moeder in. Kreeg begeleiding aan huis maar echt beter werd ik niet. Ik had nog steeds last van de problemen waarmee ik niks kon want ik wist niet waar het vandaan kwam. Een keer in de week was ik in Den Haag om mee te doen aan de structuur achtige therapie, ging erg goed. Maar waarom toch niet die voorruitgang. Ik werd er moedeloos van en ik ging weer achteruit. Mijn behandelaar gesproken en zij vertelde me dat ik waarschijnlijk begeleid moest gaan wonen. Omdat het wonen bij mijn moeder niet goed was voor ons beide. Ik moest even slikken maar ik stond er wel achter. Al vrij snel kwam ik uit waar ik nu nog woon. Ik heb een jaar op de wachtlijst gestaan en ik ben zo blij dat ik dat ook heb gedaan. Ik woon nu op het kleinste eiland van zuid holland met prachtige natuur om me heen. In mei 2013 ben ik hier komen wonen en ik ben er nu dus nog steeds.

Ik heb veel gedaan aan mijn problemen. En ik ben achter zoveel gekomen. Ik blijk bijvoorbeeld hartstikke creatief te zijn en aardig te kunnen illustreren. Zonder mijn opnames had ik dat nooit geweten. Ik doe heel veel activiteiten op de hoeve. Ik ben hoofdredactrice van de nieuwsbrief. Ik zet hem in elkaar, doe de opmaak en vaak schrijf ik er natuurlijk ook nog wat in. Ik stel me beschikbaar voor een digitaal dossier waar ik zelf de toegang en regie over heb. Ik zit in de clientenraad en het meest verrassende ik kook weer en ik vind het hartstikke leuk. Op zaterdag voor 28 man en ik vind het fijner om voor zoveel man te koken als mijn eigen kostje alleen.

Ben dus weer op de weg terug. Twee weken geleden bestond het hier vijf jaar en heb ik het eerste exemplaar van het jubileum tijdschrift in ontvangst mogen nemen wat ik een hele eer vond en het was ook een sport om weer zo snel mogelijk van dat podium af te komen. Maar goed, ik kreeg hem dus omdat ik me zo positief opstelde en hun in staat had gesteld om hun blik op herstelgerichte zorg te verbreden. En daar ben ik heel trots op. Sta ook nog in dat tijdschrift zelf met een grote foto en wat artikeltjes die ik heb geschreven.

Kortom ben bezig met mijn herstel en het gaat nog wel even duren. Acceptatie en vooral het doen van activiteiten zijn mijn belangrijkste doelen. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk weer op mezelf wonen, niet meer in de grote steden maar ik blijf denk ik in de Hoekse Waard waar ik nu dus ook al woon. Want het is iedere keer weer een fantastisch gevoel om hier te mogen zijn.

Met veel van jullie heb ik dus geen contact meer opgenomen en dat vind ik spijtig omdat ik jullie miste in mijn leven maar ik kon het op dat moment niet. Ik wist niet wat er aan de hand was maar ik kon gewoon niet meer op dat moment. Nu heb ik een klein kringetje om mij heen verzameld. Met mijn familie heb ik op mijn moeder en mijn zusje na geen contact meer. Maar hier word ik zo blij van om jullie allemaal weer te lezen.

Ik woon nu in een appartementje in een verbouwde boederij samen met 26 andere mensen. Ik heb mijn eigen voordeur, keuken, mega badkamer enzovoorts het is alleen allemaal in mini formaat, zal morgen fotootjes maken en die hier op dit topic plaatsen. Robbie leeft nog steeds en hij is hier en daar ben ik heel blij mee. Mijn mannetje en knuffelkater. Vandaar ook de foto :-)

Het gaat dus naar omstandigheden goed. Ik blijf aan mezelf werken en ik hoop jullie allemaal weer eens te ontmoeten.

Liefs Jolan

Afbeelding
Licht uit, zelfspot aan...✨

Jolan
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-11-2014 13:49

Bericht door Jolan » 05-11-2014 21:23

zomer 2014
Afbeelding
Licht uit, zelfspot aan...✨

Jolan
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-11-2014 13:49

Bericht door Jolan » 05-11-2014 21:37

gedicht van Erin Hanson waarin ik heel veel herkenning vind

Afbeelding
Licht uit, zelfspot aan...✨

Carola86
Moderator
Berichten: 918
Lid geworden op: 04-11-2014 17:30

Bericht door Carola86 » 05-11-2014 23:05

Ben trots op je meis!
Dikke knuffel vanuit hier voor jou!
Hoe heet dat kleinste eiland ook al weer? Vlak bij waar ik gewoond heb volgens mij of niet?

tinus
Berichten: 132
Lid geworden op: 04-11-2014 19:56

Bericht door tinus » 06-11-2014 06:03

wauw jolan wat een verhaal en wat verschrikkelijk goed dat je weer op beide benen terecht bent gekomen ,echt iets om trots op te zijn .

Ik vind het in ieder geval een geweldige prestatie dus je krijgt van mij een dikke





Afbeelding
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

liekje1981
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-11-2014 22:15

Bericht door liekje1981 » 06-11-2014 08:56

Zo.. respect hoor Jolan.
Thumbs up.

is het de bedoeling dat we allemaal ons verhaaltje appart maken? Of schuiven we hier onder aan.


:)
LIVE LIFE LIKE YOU NEVER LIVE BEFORE, BEFORE YOU KNOW IT'S OVER. LOVE&PEACE

tinus
Berichten: 132
Lid geworden op: 04-11-2014 19:56

Bericht door tinus » 06-11-2014 10:20

ik denk dat apart beter is
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Carola86
Moderator
Berichten: 918
Lid geworden op: 04-11-2014 17:30

Bericht door Carola86 » 06-11-2014 14:15

Ja apart is beter.
Is overzichtelijker zodat men dingen ook beter terug kunnen vinden en kun je dingen makkelijker terug vinden.

Brianna
Berichten: 57
Lid geworden op: 04-11-2014 17:27

Bericht door Brianna » 06-11-2014 16:45

Ik ben blij dat het goed gaat met je meis, het is een hele weg geweest, maar zo te horen eentje die je gewoon moest gaan en die in ieder geval ervoor heeft gezorgd dat je voor jezelf weer een mooi leven maakt. Blijf bij jezelf en zo te lezen ben je zeker op de goede weg :) super meis xxx

Jolan
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-11-2014 13:49

Bericht door Jolan » 06-11-2014 18:44

Ben zoooo blij zeg. Dank jullie wel! En Brie wat heb ik jou gemist in mijn leven! Doordat ik nu eindelijk na zoveel jaar weet wat er aan de hand is, kan ik er eindelijk ook voor mezelf zijn. En dat is iets wat ik niet eerder heb gekunt. De weg was lang en ja niet altijd over rozen. En heb bewust afstand gedaan van mijn vader en familie omdat ze mij niet begrijpen.

Ik word niet meer beter, heb vijf diagnoses maar ben verder dan ooit. Juist omdat ik nu mijn kwaliteiten benut. Ik werk hier op de hoeve zo'n 25 uur per week. Iets wat ik ook nooit eerder kon volhouden. Het blijft bij mij passen en meten en natuurlijk is het soms ook een stap vooruit en weer twee achteruit. Maar ja, ik wil geen spijt hebben van wat ik niet heb gedaan.

In het redactiewerk wat ik nu doe haal ik voldoening uit en ze willen tekeningen van mij over gaan nemen om te gebruiken op de sites. Misschien krijg ik er ook nog voor betaald. Ja ongelofelijk eigenlijk. Nu ik dit opschrijf besef ik me eigenlijk pas hoe goed het op dat gebied gaat.

Maar nog even terugkomend op jullie. Ik ben in staat om een kabouter plop dansje te doen zo blij ben ik met jullie alweer. Heb jullie zo gemist, dat blijf ik maar roepen. Misschien ook omdat ik nu eindelijk besef wat het is om echte vrienden te hebben. Ja, ik heb woorden gehad met Brie enzo en ik sprak Carola niet meer etc etc maar toch voelt het nu goed. Ik hoop echt dat we de doorstart kunnen maken met rbg niet alleen voor mij maar ook voor die meiden die nog dwalende zijn in hun zoektocht. Hier zitten echte mensen met echte emoties en verhalen. Ik ben trots op ons en ik proost hierbij op een mooie doorstart!
Licht uit, zelfspot aan...✨

Plaats reactie